lauantai 23. helmikuuta 2008

Nyt tarvitaan tahdonvoimaa

All in Finnish this time, I must save my hands..

Pitihän se arvata, että hyvin menneen neuleputken jälkeen tulee ongelmia. Valitin tutulle lääkärille, että vasemman käden etusormi on oudon kipeä. Hän totesi minulla olevan tendoniitin eli jännetulehduksen ja laittoi ainakin viikon neulomiskieltoon! Niinpä tietenkin, nyt alkaa hiihtoloma ja postista tulivat uusi IK ja Punokset puikoille.

Olin kyllä itse provosoinut sormen kipeyttä; edeltävien 24 tunnin aikana olin tikuttanut pitsisukkaa varmaankin 6-7 tuntia yhteensä. Uteliaana ihmisenä selvitin vaivani taustoja: jännetulehdus on nimenomaan rasitusvamma. Himoneulomisesta ja vammoista puheenollen,olen aiemmin neulonut itselleni molempien kyynärpäiden tenniskyynärpäät. Niitä parannellessa meni yli viikko. Blogini ei kuitenkaan hiljene, vain juuri valmistuneet työt loistavat poissaolollaan. Mielessäni on parikin eri blogattavaa juttua, joten en aio mennä ihan maan alle.

Kevään Interweave Knitsiin olen tutustunut online ennakkojen avulla, eikä tuore lehti pettänyt. Knitting dailyn galleriasta näette , miksiPrinted Silk Cardigan houkuttaa minua tavattomasti. Erittäin pidettävä ja mukava kesäinen neule. Langaksi olen miettinyt jo niin monta eri vaihtoehtoa, että pää pyörii. Ohutta, ei kokonaan villaa, ei järkyttävän kallista ja josta syntyy kauniisti laskeutuva mutta kuvion näyttävä neulepinta... Näitähän kasvaa joka oksalla, heh. Toinen houkutus uudessa IKssa on Mirabella Cardigan. Onnituisikohan tuo hyvin marinoituneilla Novitan Malibulla? Knitting dailyn galleriat ovat muuten erinomaisia, sillä ne neuvovat miten muokata mallista istuva omalle kropalle.

On pakko myöntää, että osasta lehden malleja en erityisemmin pidä. Onneksi lehti on aina mielenkiintoinen luettava ja yleensä sisältää enemmän kuin pari mielenkiintoista mallia. Luulen, että yllä mainittujen Mirabellan ja Printed silkin kanssa minulla tulee olemaan ongelmia juuri sopivan langan löytämisessä. Flutter sleeve cardigan taasen voisi synytä vaivattomammin kevään houkuttelevasta herneenvihreästä Tennesseestä. ja ennustan, että säiden lämmettyä näemme suomalaisissa blogeissa runsaasti versioita Aleita-topista.

Nyt lepäämään. Lukijat, muistakaa pitää taukoa neulomisen lomassa!

2 kommenttia:

Nasti kirjoitti...

Voi ei... Pikaista paranemista! Mulla ei neulomisesta toistaiseksi ole muita vammoja tullut kuin niska- ja hartiaseudun kiristystä ja parkkiintuneita sormenpäitä.

Mari,Prosessineuloja kirjoitti...

Kiitos! Sormiin ihan sattuu, joten motivaatio parantumiseen on kova. Tuntuu vain tosi tyhmältä istua sohvalla ja vain katsoa TV:tä, tekemättä mitään. Aion kuitenkin varoa, että vaiva ei pahene. Happy Knitting sinulle!