maanantai 11. kesäkuuta 2012

Dropsin syksyäänestys

Oletko sinä, lukijani, enemmän kesä - kuin talvineuloja? Innostutko kevään kauniista väreistä  ja malleista vai syttyykö mielikuvituksesti liekkeihin aina uuden syksy/ tavikauden alkaessa?
Minä olen enemmän syksyn/ talven uusien lankojen ja mallien perään, vaikka myönnän että juuri nyt puikoilla on pellavasekoitteesta kesäinen liivi ja bambusekoitteesta pusero. 

Silit tuntui hiukan hassulta löytää Dropsin sivuilta äänestyksestä tulevan syksyn ja talven mallistot. Eihän kesä ole edes kunnolla alkanut!  Ohjeita saadaan vielä odottaa, mutta minun silmiini nämä näyttivät todella lupaavilta. 


Kuva lainattu dropsin sivuilta

Komea setti Dropsin Alpacasta - väritys pistää hiukan minut miettimään, sillä en ole kaikkein suurin ruskean ystävä. Mutta tämä ja monet muutkin malliston värit lupaavat "mausteista" syksyä. Tykkään kokonaisuudesta todella paljon! 

Kuva lainattu Dropsin sivuilta

Tässä ja ainakin yhdessä toisessa mallissa on minun silmääni hiukan Shetlantilainen tam -hfattu ollut inspiraationa. Kauniit kavennukset ainakin ovat. Lankana mainio Delight. Väriensä puolesta menisi minulle helposti. 

Kuva lainattu Dropsin sivuilta

Tämä on aivan hurmaava malli. Katsokaa nyt noita kyynärpääpaikkoja ja pieniä etupistoja! Ihanat, hempeät värit ja klassinen, kiva kaarrokemalli. Mallistossa oli monta kaunista norjalais- kaarroketta, tämä näyttää vähän erilaiselta. Voisi olla kaunis pienen tytönkin takissa vähän soveltaen! Lankana maino Karisma. Tämä on ehkä pakko neuloa, minkä värisenä, se on tosin eri juttu. Voisin pikkuisen muuttaa värejä mutta silti säilyttää pehmeän vaikutelman... 


Kuva lainattu Dropsin sivuilta 

Tästä mallista tulee mieleen ruotalaisen Odd Mollyn kuuluisa virkattu takki. Toki pinta ja viimeistelyt ovat niissä erilaiset. Sen voi kyllä sanoa, että virkkuukoukku saa todella heilua ennen kuin näin pitkä takki on valmiina. Toisaalta, tuloksena olisi aika klassinen takki, joka varmasti kestää äidiltä tyttärelle. Lankana on Karisma - en uskalla ajatellakaan, paljonko lankaa virkattu takki "syö".


Ja vielä yksi sievä virkattu malli: Delightistä tehdyt rannekkeet. 

Kaikkiaan Dropsin syksymallistoon mahtui taas kerran varsin monenlaista mallia  - ja lankaa. Jokaiselle varmasti jotain. Minusta on kiva nostaa esiin niitä uuden malliston parhaita  puolia, varsinkin kun yksikään ei nyt aivan saanut kauhureaktiota aikaan.  Oliko näissä malleissa joku sinusta kiva? Joko olet itse äänestänyt - ja mikä on suosikkisi? 

ps. olen lomareissulla, jossa nettiyhteys on vähän arvaamaton. Ajastin tämän postauksen, katsotaan kuinka nopeasti ehdin vastaamaan teidän kommenteihinne ( eli pääsenkö nettiin olenkaan)! 


10 kommenttia:

Soile kirjoitti...

Huomasin kans tuon äänestyksen ja kieltämättä tuntui vähän kummalle miettiä jotain ensi talven vaateparia kun ei ole vielä kesäkään kunnolla alkanut. Mutta mikäpäs siinä: ruksia ruutuun.

Meillä on näköjään ainakin kolme yhteistä suosikkimallia, 1,3 ja 4 kuvat. ne-090 ja ks-067 olivat kans kivoja

outi kirjoitti...

Aika huvittavaa; noista sun suosikeista kaikki paitsi tuo kakkospiposi myös minun "listallani". Se sitten vissiin kirjoneulesyksy!

Anne kirjoitti...

Kiitos vinkistä! Kävin juuri äänestämässä.

Itselläni on menossa juuri talvinen alpakka-mohairneule, eikä nyt tunnu yhtään hassulta tehdä sitä. Ensin kyllä vähän ajattelin, miten kesällä jaksaa tehdä lämmintä ja lämmittävää neulosta, mutta viileän alkukesän ansiosta ei ole tehnyt tiukkaakaan. Kesä on niin lyhyt, että itse neulon mieluummin talvivaatteita, niillä kun on enemmän käyttöä.

Ladetsu kirjoitti...

Minä kävin noita malleja jo aikaisemmin ihmettelemässä, mutten tajunnut äänestää. Ylin lemppari on toi kirjoneuletakki kyynärpääpaikoilla. Sen aion neuloa. Siellä oli kanssa kauniita kirjoneulesukkia.

Olen talvineuloja. Kesäisin virkkaan enemmän ja neulon jotain. Yritän yleensä tehdä sellaisia neuleitä, joita voi käyttää vuoden ympäri. :)

KahviKaneli kirjoitti...

Voi, tuo aka ruskea on kyllä niin minun värinen. En osaa kyllä kirjoneuleita. Mutta jään odottamaan sinun tuotostasi :O)

Iida kirjoitti...

Itsehän aina unohdan Drops-malliston olemassaolon, joten kiva että muistutit! Meillä näyttivät suosikit sattuva varsin eri neuleisiin :D Varsinkin kyynärpääpaikat nostavat minulla karvat pystyyn, ehkä se on jokin sukupolvijuttu :D Mukavan kirjoneulepitoinen syksy näyttäisi tulevan.

Anonyymi kirjoitti...

Syksyneuloja, toisaalta neulon kyllä ympäri vuoden. Täytyykin käydä äänestämässä, kiitos vinkistä!

Nordina kirjoitti...

Minäkin kävin äänestämässä ja aika monta tässä esiteltyä sai mun äänen. Toi neuletakki kyynärpääpaikoilla on kyllä ihana! Mietin jo, riittäisköhän mun Karismat tuohon. Ei taida olla tarpeeksi yhtä väriä vaan tapani mukaan olen haalinut yhden tai kaksi kerää per väri...

sanna kirjoitti...

Minä innostun selkeästi enemmän syksyn/talven neuleista. Ihan mielelläni varustaudun tuohon kauteen jo kesällä neuloessani. Minun suosikkini Dropsin malleista on z-612, mutta kyllä tuo kyynärpääpaikkainenkin on todella ihana. Muutenkin tykkäsin näkemästäni äänestyssivulla.

Mari,Prosessineuloja kirjoitti...

hei rakkaat komentoijat! Olen taas sivistyksen ja oman koneeni äärellä. Kiva lukea mielipiteitänne - uusi mallisto on jo julkaistu Dropsin sivuilla, btw. Ohjeet tulevat tuttuun tapaan tipoitellen.